В гостях у Санта-Клауса

Разделы: Иностранные языки


Цели:

  • Обобщение и систематизация знаний
  • Развитие памяти, внимания и мышления
  • Формирование любознательности, увлеченности, активности и интереса к изучаемому языку

Материалы: карточки, рисунки, плакаты, магнитофон, компьютер.

Ход урока

T. Good morning, children!

P.

Good morning (3) to you
Good morning dear teacher
We are glad to see you.

T.

Turn to our guests and greet them.
Sit down and let's begin our lesson. (knock2)

T.

Who is it?
Oh, it is a post-man, he brings a letter for us.
Post-man. Hello children! I bring you a letter.

T. Children, let’s read the letter.

«Good morning, children! My name is Santa Claus. I live in the North Pole. I have many tasks for you. Come and visit me. Here is the map.
Love, Santa Claus

T. Дети, вы, догадались от кого письмо?

P. Дa

Вот по этой карте мы пойдем в гости к Санта Клаусу, и по пути будем останавливаться на разноцветных станциях и выполнять задания. Вы готовы?

T. Are you ready? – Yes

Let's go (когда переходим от станции к станции, выполняем разные физкультурные минутки)

I. Вот мы и на первой станции (белая станция)

Ребята, вы должны прочитать транскрипцию и догадаться о значении слов.

II. Зеленая станции.

Прочитай и найди лишнее слово.

  1. a cat, a dog, a pig, a cap
  2. a pen, a book, a pencil, a hat
  3. a doctor, a pilot, a dentist, a pupil
  4. a mother, a father, a kitten, a brother
  5. white, red, green, a table
  6. a cat, two dogs, three hens, four pigs
  7. green frog, white cat, a dog, black kitten

III. Cиняя станция.

Переведи, добавь одно или два слова 

  1. белый, синий, зеленый, красный…
  2. одна кошка, две белки, три поросенка…
  3. врач, инженер, пилот, космонавт,…
  4. мама, папа. Бабуля ,дедушка..
  5. бегать, прыгать, шагать, летать…

IV. Желтая станция.

Ребята, а кто это? Cценка с лисой (дети будят лису и поют песню «Are you sleeping?»)

T. Who is it?

P (a fox) I’m a fox. My name is Shock. I am six. I have got a mother, a father and two brothers. I am from Great Britain.

T.

Do you understand everything?
Answer my questions.
What is her name?
How old is she?
Where is she from?

P1. Her name is Shock.

P2. She is 6.

P3. She is from Great Britain.

T. Now children ask the fox about her family.

P4. What’s your mother’s name?

P5. What’s your father’s name?

V. Оранжевая станция.

(дети читают свои письма Санта Клаусу)

VI. Коричневая станцияю

(учитель достает игрушки, а дети называют что это и какого цвета)

T. What is it?

P1. It is a dog.

T. What colour is the dog?

P2. It is red. It is a red dog…

VII. Фиолетовая станция

Сосчитайте предметы ? Сколько их? (картинка через проектор)

T.

How many candles are on the picture? 10
How many stars are on the picture? 12
How many bells are on the picture? 8
How many balls are on the picture? 11

We have done all tasks and here is the Santa Claus's house.

P-s: Santa Claus , We are here? Where are you?

Santa. Hey, hey ,hey. Hello boys and girls!

I'm Santa Claus. I've heard all your answers. They were great.

Do you know the song «Jingle bells»?

P. Yes, we do

S. Let's sing the Christmas song «Jingle bells».

(дети поют песню)

Santa. Thank you children. It's time to go home. Good buy.

T. We are at school again. I have a home-task for you.

Open your record-books and put down your homework.

The lesson is over. Good bye.

Приложение.