Myself. Friend. Pets

Разделы: Иностранные языки


Цели: Активизация речи.

Задачи:

  • Умение рассказать о себе, о друге, описывать животных.
  • Умение отвечать на вопросы.
  • Употребление новых выражений, слов.
  • Let's go to the forest. Let's go to the park. (Would you like)
  • Знакомство с английским этикетом.
  • Приобщение к музыкальной культуре страны изучаемого языка.

Организационный момент.

1.

Teacher. Today is the ninth of October.

2.

Pupil. О погоде. It is cloudy. The sun doesn't shine It is autumn.

Teacher. How are you?

Pupil. I am well, thank you.

Teacher. Would you like apples? (oranges, plums, pears) (показывает муляжи)

Pupil. Certainly I'd like plums.

Of course I like pears. (Дети отвечают)

3. Стихотворение.

How do you do Ann etc.
How do you do, Nina.
I hope you are well, Nina.
I hope you are too.
Let's go to the park.
With pleasure.

Заслушивается подобный диалог с другим приглашением.

Let's go to the forest.

4. Физкультурная пауза.

Hands up!
Hands on shoulders!
Hands on hips!
Hands on your head!
Hands down!
Turn to the right.
Turn to the left.
Sit down.

5. В роли учителя Pupil.

Questions.
What’s your name?
Who are you?
How old are you?
Where do you live?

Другой ученик отвечает

Mr. Rule. слушает (кукла)

6. О себе.

Pupil.

My name is Sveta.
I am Biryuchkova.
I am eight.
I live in the village.
I go to school.
I have got parents.

7. My friend.

Предложения на доске, хором, постепенно стираются, по степени нарастания проговариваются все предложения, вызываются учащиеся говорить о друге.

I have got a friend.
His name is Nikita.
He is eight.
He lives in the village.
He is a pupil.
We play together.
I like my friend.

Отвечает ученик.

Музыкальная пауза. Allouetta. (песня)

8. Работа над алфавитом.

Хоровая работа.

Двое учащихся пишут несколько букв и транскрипционных значков на доске, другие ученики - в тетради.

9.

Учитель говорит всем, что едем в Лондонский Зоопарк и надо уметь говорить о животных по-английски.

Идет описание игрушек зверей, зверей на картинках, мест их обитания.

Pupil. It is a pig. It is Betsy. It is pink. It lives in the yard.

Pupil. It is a dog. It is Bob. It is strong. It likes to run. It lives in the yard.

Pupil. It is a hare. It is Alice. It lives in the forest. It is small. It is nice. I like the hare.

Pupil. It is a bear. It is Harry. It lives in the forest. It lives in the Zoo too. I am afraid of the bear.

Pupil. It is a mouse. It is Jess. It lives in the house.

It has got a long tail. Its eyes are small. The mouse is grey.

Учитель поощряет детей.

10. Игра.

Учащиеся задают вопросы вызванному школьнику о животном, которое они загадали:

Is this a hamster? (a lion, an elephant, a mouse, a parrot)

Is the parrot red? (blue, white, brown, pink)

Is the parrot on the table? (on the chair, on the bookcase, on the window-sill)

11. Учитель ставит оценки в дневники.

12. Домашнее задание:

  • рассказать о брате или об отце, о мальчике из вашего класса.
  • диктант на алфавит.

Учитель берет тетради на проверку

13. Музыкальная пауза.

There is a little white duck
Sitting in the water
A little white duck
Doing what she ought to
She swims and swims in the pond
She takes little bugs and she gives them little ones.

Поем вместе
2 учащихся поют на оценку

14. Игра

Учащиеся задают вопросы вызванному школьнику о животном, которое он загадал.

Is this a hamster? (a lion, an elephant, a mouse, a parrot)

Is the parrot red? (blue, white, brown, pink)

Is the parrot on the table? (on the chair, on the bookcase, on the window-sill)

15. Прощание

Raise your head
Look at me
Dance around
Wave your hand
And say good-bye to allteachers!

Поем вместе
2 учащихся поют на оценку

Doing what she ought to
She swims and swims in the pond
She takes little bugs and shi gives them little ones

16. Учитель благодарит детей и вручает им небольшие сувениры

17. Прощание

Raise your head
Look at me
Dance around
Wave your hand
And say good-bye to all teachers!