Урок изучения и первичного закрепления материала "Английcкие газеты" в 8-м классе по английскому языку

Разделы: Иностранные языки


Оборудование: компьютер, проектор, 2 листа ватмана с магнитами, вырезки названий статей газет, российские газеты "Аргументы и факты", "Жизнь", английские газеты "Daily Mirror", "Morning Star"

Структурные элементы урока:

  1. Организационное начало урока
  2. Проверка выполнения домашнего задания
  3. Подготовительно-разминочный этап (постановка целей, мотивация)
  4. Усвоение новых знаний с первичной проверкой понимания
  5. Закрепоение новых знаний
  6. Обобщение и подведение итогов урока (анализ успешности, намечаем перспективу послед. работы)
  7. Инструктаж по выполнению домашнего задания

Цель урока: ознакомить учащихся с новым лексическим и страноведческим материалом о Британских газетах, закрепить полученные знания.

Задачи:

Образовательные

  • Развивать умение поискового чтения(scanning) и чтения с пониманием основной идеи текста (skimming)
  • Развивать умение выборочно понимать необходимую информацию в воспринимаемом на слух тексте (listening for specific inf-n)
  • Обсудить 2 типа Британских газет и сравнить их с русскими газетами.
  • Охарактеризовать газету

Воспитательные :

  • Развивать умение выражать свое мнение и аргументировать
  • Развивать умение работать в группе

Развивающие:

  • Развивать умение добывать необходимую информацию, анализировать и обобщать ее, делать выводы.

Возможные проблемы: групповая работа может занять больше времени, чем я планирую.

Предъявляемый новый лексический материал:

Ход урока

1. Организационный этап.

2. Проверка домашнего задания. Самоконтроль по карточкам.

3. Разминочный подготовительный этап:

1) Please, look at the pictures and guess what the topic of our lesson is today? (Слайд. Приложение 1)

The topic of our lesson is concerning the newspapers particularly "English newspapers"

The Objectives:

  1. To learn new words
  2. To practice skimming & scanning.
  3. To practice listening for specific inf-n.
  4. To compare British & Russian newspapers.
  5. To characterize newspapers.

(Слайд. Приложение 1)

4 Этап усвоения новых знаний:

1) A phonetic drill. Listen and read new words on page 107-

2) Match the words with their definitions: 1. Headline 2.celebrity 3.intriguing 4. Weather forecast 5.condenced (слайд)

3) Check up! Look at the Key: 1-b 2-c 3-e 4-d 5-a /- (Слайд. Приложение 1)

4) Skim the text on page 107 and find the names of 2 main kinds the newspapers in the UK. (Слайд. Приложение 1)

5) Scan the text and answer 4 questions on page 107

6) Look at the photos of the British newspapers on page 108. And say which of these newspapers are tabloids or broadsheets: Explain your answers. Work in group

7) Let's listen & check your ideas.

While listening write down the names of the most popular tabloids & broadsheets Attention please What are the most popular broadsheets in Britain ( slide)What are the most popular tabloids in Britain?( slide ) 8) Let's characterize broadsheets and tabloids.

5. Этап первичного закрепления новых знаний

8) Work with the table on page 109 Ex 8.Discuss in groups which of the facts from the table refer to tabloids and to broadsheets?

Group №1: Choose the information about broadsheets. Group №2: Choose the information about tabloids. Work in teams

Group №1: Characterize broadsheets Group №2: Characterize tabloids.

9) Let's have a rest. Listen to a pleasant music, you may close your eyes and relax for half a minute

10) Look through the Russian and English newspapers on your desks and answer my questions: (Слайд. Приложение 1)

-Can we compare British and Russian newspapers? Do we have tabloids in Russia? Do we have broadsheets in Russia? What do the British and Russian newspapers write about?

What Russian tabloids do you know? .What Russia broadsheets do you know? What articles do Russian & British newspapers publish both? What articles don't publish English newspapers? What articles don't publish Russian newspapers? What do the British and Russian newspapers write about?

11) Group №1 Group №2

Imagine that you preparing your newspaper for publishing .You have some articles with these headlines. Please, choose the articles with these headlines for your newspaper and fix them on the front t page of your imaginary newspaper explain your choice. Work in groups The Times The Sun headlines:

American policy in Iraq The British Prime-Minister here for talks
London is London of the old culture Business for Women in the UK
We've won a prize. Are you a winner too? Madonna's new album
Buy now! Weather forecast
London Fashion Week Prince William's new girlfriend
Favorite holiday places for British celebrities The 100 meters in 8 seconds
A great scandal .Catherine Zeta-Jones in focus Flower pots put people in hospitals
TV and radio program

12) Запасное задание: Характеристика газеты по плану Choose newspapers. Please, characterize these newspapers using the helping card or you can look at the slide

6. Этап обобщения и подведения итогов

Итоги урока Слайд :Objectives:

1) Have we fulfilled all the tasks?

2) What have you learned? What have you known? 3) Which group was the best? Explain your answer. Who was the most active person \ the most hard- working person at our lesson

7. Инструктаж по выполнению домашнего задания

Please, write down your home task.

Home task A, B p 110

New words from the lesson

Приложение.

3.05.2009