Открытый урок по теме: "Hello, Halloween"

Разделы: Иностранные языки


Задачи:

  • отрабатывать лексический материал по теме с использованием конструкций: "I decorate my room with…" и "My house is … ( new, old, big, small, high, low, nice)";
  • развивать умения и навыки диалогической устной речи (учить запрашивать информацию, используя вопрос:"What do you have?" и выражение "Here you are").

Оборудование: карточки со словами, карточки с буквами (HALLOWEEN), маски, украшения для класса, нарисованные или сделанные детьми домики для построения города, нарисованный ослик и его хвостик

ХОД УРОКА

1. Приветствие

Good morning, boys and girls. I am glad to see you. How are you? (дети по цепочке спрашивают друг друга). Take your seats, please.

2. Работа по теме

  1. Учитель показывает табличку со словом OCTOBER 31st.
  2. I cannot remember what it means.On the 31st of October children celebrate…

    Look at the blackboard, please. You can see many letters on it. Let us try to find the words between them.(Дети называют слово по буквам, а учитель составляет слово) Now read this word, please.

    HALLOWEEN

  3. Look at my cards, please. Repeat after me. (Учитель показывает карточки со словами и располагает их на доске (см. Приложение 1).
  4. Приложение №1

    a hat

    popcorn

    jack-or-lantern

    sweets

    trick-or-treat

    cupcake

    candy apple

    the moon

    skeleton

    ghost

    a black cat

    witch

    cookies

    Dracula

    pumpkin

     

    Whitch of these words belong to the holloween treats and to the evil spirits ( дети располагают слова в два столбика).

  5. Учитель закрывает глаза.
  6. Girls and boys
    Go out to play.
    The moon is bright
    On Halloween night.
    Abracadabra wizzy woo
    I want to play with you.

    (Дети надевают маски)

    Маска дракона

    Who are you now?

  7. Let us decorate our room. What do you decorate our room with? Ask each other, please.
  8. Halloween

  9. Halloween is comming. What will you wear? What will you see? Who will you meet?(Дети рассказывают стихотворения, выученные ранее).
  10. POEMS
    Halloween is comming
    What will you wear?
    I might wear a brown bear.
    Halloween is comming
    Who will you meet?
    I might meet a princess
    Skipping down the street.
    Halloween is comming
    What will you see?
    I might see a jaaack-o-lantern
    Winking at me.
    Halloween is comming
    What will you do?
    I might go trick-or-treating
    How about you?
    Halloween is comming
    What will you be?
    I might be a pirate
    On the deep blue see.
    Halloween is comming
    What will you be?
    It is a secret
    So wait and see.

  11. Do you know some facts about Halloween? Show me the card with the right answer, please.(Учитель перед началом урока раздает карточки со словами: trick-or-treat, jack-o-lantern, a witch, a black cat).
  12. - Children put masks and costumes on and knock on the doors. They say…

    - People put a candle inside the pumpkin and put it in the window. This pumpkin is called…

    - She is wearing a black dress and a black hat.

    - It is a black animal. It has got a long black tail.

  13. We decorate our room but we should build our own town. Let us do it.(На предыдущих уроках дети придумывали и рисовали свои собственные дома) What is your house like? (My house is new. I put it here.) Our town is beautiful. Who wants to live in this house?

ROLE PLAY

It is the 31st of October. Look at the sky. The moon is in the sky. The children are celebrating Halloween. Witches,skeletons, black cats are in the streets. They are playing tricks.(Ведьмы летают по городу, смотрят в окна домов. Играет музыка. Ведьмы выбирают дом, в который они пойдут в гости).

- Knock, knock.

- Who are you?

- We are witches. Trick-or- treat

- Treat

- What do you have?

- I have… . Here you are.

- We like it. It is very tasty. Thank you very much.

(Ведьмы улетают и выбирают новый дом. Облетев весь город, ведьмы вылетают в центр города и зовут всех на праздник: Boys and girls, come here. We are happy. Come here.)

Games:

1) Pin-the-tail-on-the-Donkey (ребенку завязывают глаза, он должен правильно приклеить хвостик ослику).

2) Footprints (двум участникам игры выдается два следка, они должны назвать как можно больше слов по теме, один шаг - одно слово).

The song: Ten little witches

One little, two little, three little witches,
Four little, five little, six little witches,
Seven little, eight little, nine little witches,
Ten little witches inthe sky.
Ten little, nine little, eight little witches,
Seven little, six little, five little witches,
Four little, three little, two little witches,
One little witch,
Bye-bye!