Сценарий внеклассного мероприятия "Flowers". 2-й класс

Разделы: Иностранные языки

Класс: 2


Ход праздника

Заставка на экране

Ведущий 1: As you know, there are a lot of different flowers. They are spring flowers, summer flowers, autumn flowers and even winter flowers.

Ведущий 2: Today we’ll admire their bright dresses, hear their merry voices and hear their wonderful stories.

Ведущий 1:

- Tell me, children,
What blooms on a fine spring day?

Pupil-1:

The lily of the valley
Blooms on a fine spring day.

Ведущий 2:

- Can you say, children,
What blooms on a summer day?

Pupil-2:

A pansy, a sweet little pansy,
Blooms on a summer day.

Ведущий 1:

- Don’t you know, children,
What blooms on an autumn day?

Pupil-3:

The aster so gay and pretty
Blooms on an autumn day.

Ведущий 2:

- And now, children,
What blooms on a winter day?

Pupil-4:

Children’s cheeks and noses
Bloom on a winter day.

Pupil-5:

Red and yellow,
pink and blue
The gayest flowers
are just for you!
See them dancing
in the breeze,
And let’s listen to their songs,
please!

Танец цветов

Ведущий 2: Each flower has its own life and it is interesting in its own way.

Ведущий 1: You can see different flowers here.

Ведущий 2: Whatarethey?

Начало презентации

Snowdrop: I am a snowdrop. I am as white as snow. I appear in forests and gardens when there is still snow there.

(Стихотворение “The Little Snowdrop” by Kate Louise Brown).

In the heart of a seed,
Buried deep, so deep!
A little snowdrop
Lay fast asleep!
“Wake!” said the sunshine,
And creep to the light!
“Wake!” said the voice
Of the raindrop bright.
The little snowdrop heard,
And it rose to see
What а wonderful world
Outside might be.

Подснежник

Я родился!
Я родился!
Снег пробил,
На свет явился!
Ух, какой ты, снег, колючий,
Ты холодный, снег, и злющий.
О морозах зря мечтаешь,
Очень скоро ты растаешь,
Уплывешь потоком в речку
И не скажешь ни словечка!

Daffodil: I’m the spring flower. I bloom in March. I am a daffodil. I am yellow and I have a sweet pleasant smell.

I’m a daffodil so lovely and gay.

I show you that summer is soon on its way.

Camellias:

Here are the rich Camellias;
Oh, ’tis a splendid sight!
Some variegated with soft tints,
Some crimson, and some white.

Daisy: I bloom in April. My name is Daisy. You can see me everywhere: in the fields, gardens and even roadsides.

(Стихотворение “Daisies” by Frank Demster Sherman).

In the evening when I go to bed
I see the stars shine overhead;
They are the little daisies white
That dot the meadow of the Night
And often while I’m dreaming so
Across the sky the moon will go;
It is a lady sweet and fair
Who comes to gather daisies there.
For when in the morning I arise
There’s not a star left in the skies;
She’s picked them all and dropped them down
Into the meadow of the town.

Dandelion: My name is Dandelion. My favourite month is May.

I’m a yellow
Little fellow.
When I’m old, I’m grey.

If you shake me
You can make me
Sail far away.

Носит одуванчик
жёлтый сарафанчик.
Подрастёт нарядиться
В беленькое платьице

Ты лети над тёплым лугом
И над тихою рекой.
Буду я тебе, как другу,
Долго вслед махать рукой.

Ты неси на крыльях ветра
Золотые семена,
Чтобы солнечным рассветом
Возвратилась к нам весна.

Child:

Oh, dandelion, yellow as gold,
What do you do all day?

Dandelion:

I just here in the green grass
Till the children come to play.

Child:

Oh, dandelion, yellow as gold,
What do you do all night?

Dandelion:

I wait and wait till the dewfalls
And my hair grows long and white.

Child:

And what do you do, dandelion,
When the children come to play?

Dandelion:

They take me in their little hands
And blow my grey hair away.

Bluebell: I’m a bluebell. I am blue like the sky and my dress looks like a bell. IlikeJune. It’smymonth.

У дорожки лесной
Колокольчик голубой.
Цветочки резные,
Листочки обрезные.

Головкою качает
Звонить не начинает.
Долго я сидел, смотрел
Колокольчик не звенел
Видно он сломался,
Звон не раздовался?

Sunflower:

I don’t admire the Sunflower,
It rears its head so high;
And looks so proud, and seems to say,
“I’m climbing to the sky.”

Primrose: I’maprimrose. I like summer too. I can be white, yellow, red, pink, rose, purple and orange. The primroses look like stars.

Violet:

How I do love the Violet!
Of all the flow’rs it is my pet;
How snug it hides its little head
In the green leaves of its low bed.
We like flowers that are white,
We like flowers that are bright,
We like flowers that are blue,
We like red and yellow flowers too.

Rose: I’m a rose. I bloom in July. I have many pretty dresses – red, yellow, pink and white. I’m the most beautiful flower, I suppose. I’m quite lovely, as everyone knows.

Shaded and cool is the flowering garden;
Dusty and hot is the neighboring street,
And over the wall climb the pretty roses,
Giving the passers a pleasant sweet.

Roses are red,
Violets are blue.
Sugar is sweet
And so are you

На самом красивом участке в саду
Я розу прекрасного цвета найду,
Я буду ее поливать и беречь
От лишних с жуками и бурями встреч…

Так в доме у нас год за годом идет,
И в доме прекрасная Роза растет.
Она не цветок, а чудесный ребенок,
Она улыбается даже спросонок,
Она хороша как все розы в саду,
Вот только цветет каждый месяц в году!

Poppy: My name is Poppy. I begin blooming in August. I can be bright red, orange, purple or yellow. Ilooklikeacup.

High on a bright and sunny bed
A scarlet poppy grew.
And up I held my pretty head
And thrust it full in view.

На зелёных тонких ножках
В новых лаковых сапожках
Стройные красавицы –
Маки называются.

В ярко-алых юбочках,
И тычинках-трубочках.
- Ах! – воскликнула пчела.
- Я ваш сок весь день пила.

До чего он вкусный был:
В сон волшебный заманил.
Я в мечтах теперь витаю
Иотсчастьятаю, таю.

Morning glory: I’m a morning glory. I am a climbing plant with blue or purple flowers. My green leaves look like small green hearts, but my blossoms are like bells. I have a sweet smell and can grow wild.

Lily of the Valley:

Lowly Lily of the Valley,
To me you tell a useful tale:
You say, “Be pretty as you will,
Yet modesty is lovelier still.— 

But oh! the fields they are so sweet,
The gardens are so gay,
That I should like to run about,
And nosegays make all day.

Песня Daisy

Teacher: Pupils, I hope you know the names of different flowers in English.

ACTIVITY 1. Look at the pictures and name the flowers, please. What’s the name of the flower? What colour is it? (презентация)

ACTIVITY 2. Here is a crossword. You should guess the names of the flowers.

  1. This flower blooms in March
  2. It is blue like the sky.
  3. The queen of flowers.
  4. This flower is as white as snow.
  5. It is yellow as gold.
  6. It looks like a star.
  7. It blooms in April.

Key: 1-daffodil, 2-bluebell, 3-rose, 4-snowdrop, 5-dandelion, 6-primrose, 7-daisy.

ACTIVITY 3. ЧАСТИ ЦВЕТКА

Teacher: Each flower consists of several parts. Let’s name them.

(Выходят 2 ученика из 2а и 2б, встают около стола, на котором разложены части цветка. Параллельно идут слайды на экране)

P1: This is a seed. Показывает семечко.

P2: This is a root. Показывает корень.

P1: This is a sprout. Показывает росток.

P2: This is a stem. Показывает стебель.

P1: This is a leaf. Показывает лист.

P2: This is a petal. Показывает лепесток.

P1: This is a bud. Показывает бутон.

P2: This is a center. Показывает серединку.

ACTIVITY 4.

Ведущий 1-2: Давайте немного отдохнём и угадаем загадки.

  • Повернулось к солнцу золотое донце. (Подсолнух)
  • Мы из-под снега появились, а вы совсем не удивились. (Подснежники)
  • Беленькие блюдца не тонут и не бьются. (Кувшинки)
  • Эти красные цветки потеряют лепестки, превратятся в сундуки.
    А то, что прячут сундуки, попадет на пироги. (Мак)
  • Был цветок как медок молодым, а когда постарел, стал как дым. (Одуванчик)
  • Как зовут меня скажи, часто прячусь я во ржи.
    Скромный полевой цветок, синеглазый … василек.
    На зеленой ножке белые горошки. (Ландыши)
  • Злая, как волчица, жжется, как горчица.
    Что это за диво, это же… крапива.
    На густом кусточке сиреневые точки. (Сирень)
  • Белые реснички, золотой глазок, этой невеличке поклонись разок. (Ромашка)

ACTIVITY 5.

Teacher: There are a lot of different flowers on the table. You should make a bunch of flowers and putthemintothevase.

(На столе разложены разные цветы. Два участника по очереди называют цветы и ставят их в свои вазы. Выигрываеттот,ктособралнаиболее красивый букет и назвал все цветы правильно).

ACTIVITY 6.

Сценка: “Flowers”.

(На экране карта Соединённого Королевства Великобритании и Северной Ирландии. Выходят пятеро ребят. Хорошо бы на них надеть что-нибудь с нацсимволикой.)

Ведущий 1: Hello, friends! I’m glad to meet you!

P2, P3, P4, P5: Hello! Glad to meet you too.

Ведущий 2: Where are you from?

P2: I’m from Scotland.

P3: I’m from England.

P4: I came from Wales.

P5:I’m from Ireland.

P2: I brought some thistles from Scotland.

P3: I brought some roses from England.

P4: I have some daffodils from Wales.

P5: I have some shamrocks from Ireland.

Ведущий 1: We have beautiful flowers from Scotland, England, Wales and Ireland. These are the national flowers and emblems of those countries.

Ведущий 2: It was very funny to be at the ball of flowers. A good beginning makes a good ending. Our ball is coming to the end. Let’ssingasong.

Песня (поют и танцуют все дети)