In the surgical department

Разделы: Иностранные языки, Конкурс «Презентация к уроку»


Презентация к уроку

Загрузить презентацию (410 кБ)

Внимание! Предварительный просмотр слайдов используется исключительно в ознакомительных целях и может не давать представления о всех возможностях презентации. Если вас заинтересовала данная работа, пожалуйста, загрузите полную версию.


Тип занятия: комбинированный урок.

Вид занятия: практический урок.

Цели урока:

  • активизировать речемыслительную деятельность учащихся,
  • развивать творческие способности учащихся,
  • изучить и закрепить лексику по теме “Surgical department”.

Задачи урока:

  • Практические:
    • активизировать и систематизировать лексический материал по теме: “Surgical department”;
    • обучать репродуктивным и продуктивным видам речевой деятельности,
    • формировать презентационные навыки и развивать коммуникативные умения учащихся на основе языковых знаний.
  • Воспитательные:
    • формировать у учащихся уважение к труду;
    • воспитывать интерес к предмету (учению);
    • формировать познавательную активность, потребность использования языка в различных сферах деятельности.
  • Развивающая:
    • развивать интеллектуальный и эмоциональный потенциал учащихся;
    • развивать языковые и познавательные способности.

Развитие восприятия: развивать целостность, предметность, осмысленность восприятия.

Развитие речи: развивать содержательность, понятность, выразительность, действительность.

Развитие памяти: развивать образную, символическую (словесно-логическую), произвольную память.

Развитие воображения: развивать творческое (продуктивное) воображение.

Развитие познавательных умений:

  • формировать умение выделять главное, частное, стимулировать развитие способностей и потребностей в лично-активной творческой деятельности;
  • развивать умения познавательной деятельности.

Последствия реализации цели.

Добиваться:

  • устойчивого интереса учеников к изучению иностранного языка;
  • активизации речемыслительной активности учеников.

Методический инструментарий:

  • наглядный материал: презентация, тематические плакаты, рисунки, картинки по теме;
  • раздаточный материал: копии заданий к уроку;
  • канцтовары: папка с файлами, маркеры, листы А-4.

Время реализации занятия: 90 минут (2 урока)

Место урока в цикле: урок активизации и систематизации изучаемого материала.

Виды взаимодействия: групповая работа.

Виды речевой деятельности: говорение и чтение.

ХОД УРОКА

1. Приветствие (3-4 мин.)

T: Good morning, dear friends! You are welcome to our lesson. I’m glad to see you. The theme of our lesson is “In the surgical department”. Today we’ll speak about surgical department and operation instruments.  (Cлайд 1)

T: Be active. Today we will read and do exercises a lot. Look at the slide (Cлайд 2) and say the words aloud (Ex.1.) (3 minutes)

– Good for you. Now write them down. I’ll give you 2 minutes on this task.

(Ученики выполняют данное задание в тетрадях. Одного ученика можно спросить у интерактивной доски.)

Т: Let’s check up this task (контроль) (2 minutes)

(При нажатии на линию около каждого слова, при просмотре Сайда 2, появляются правильные варианты ответа.)

Т: Look at the slide (Cлайд 3). You can see 5 sentences.  Match the sentences below with the illnesses from Ex.1. I’ll give you 10 minutes on this task.

  1. Bad drinking water can cause it. (cholera)
  2. This makes it hard to breathe. (asthma)
  3. Smoking can cause it. (cancer)
  4. It’s difficult to study when you have one. (headache)
  5. You can get it from a mosquito bite. (malaria)

(Ученики выполняют задание.)

Т: Let’s check up this task. (контроль) (5 minutes)

(При нажатии на каждое предложение, при просмотре Сайда 3, правильный ответ, в каждой строчке, будет появляться.)

Т: Look at the slide (Cлайд 4). The most basic surgical instruments are shown in the pictures. Look at these pictures and try to guess their names. I’ll give you 5 minutes on this task.

(Ученики выполняют задание)

– Write these words and try to remember them.

(При каждом нажатии на картинку, при просмотре Сайда 4, будут «вылетать» правильные надписи к каждой иллюстрации.)

Т: Look at the slide (Cлайд 5). Here you can see new words of our lesson. (Learn these words) Let’s read them. (8 minutes)

(Каждое слово появляется с такой скоростью, чтоб можно было успеть прочитать предыдущее слово)

T: Now, write these words in your dictionaries. I’ll give you 5 minutes.

(Ученики записывают новые слова в словари)

Т: Look at the slide (Cлайд 6). Here you can see new words. Match words from the left column with words from the right column. I’ll give you 2 minutes on this task.

(Ученики выполняют задание)

Т: Let’s check up this task. (3 minutes)

(При каждом нажатии любой клавиши клавиатуры, при просмотре Сайда 6, будут появляться правильные ответы.)

Т: Look at the slide (Cлайд 7). Here you can see the text. Read and translate this text. I’ll give you 10 minutes on this task.

(Учитель раздаёт распечатку)

Text (Cлайд 7)

IN THE SURGICAL DEPARTMENT

I want to tell you about my friend. My friend is a surgeon. He works at a large hospital in the surgical department. His work begins at nine. When he comes to the hospital he goes to his wards to examine his patients. He asks the ward nurse about the post-operative condition of his patients. Sometimes she tells him that the temperature of some of the post-operative patients is rather high and some of them have a swelling. The surgeon gives necessary instructions to the nurse and goes to the operating-room. He operates three days a week. The work at the surgical department is rather difficult but very interesting.

Т: Let’s read and translate the text. (8 minutes)

Т: Look at the slide (Cлайд 8). Here you can see words from the text. Translate these words from Russian into English.  I’ll give you 3 minutes on this task.

(Ученики выполняют задание)

(При каждом нажатии любой клавиши клавиатуры, при просмотре Сайда 8, будут появляться слова и словосочетания на русском языке.)

Т: Let’s check up this task. (2 minutes)

Т: Look at the slide (Cлайд 9). Here you can see some questions from the text “In the surgical department”. Answer these questions. I’ll give you 5 minutes on this task.

(Ученики выполняют задание)

  1. Where does my friend work?
  2. When does his work begin?
  3. Whom does the doctor about the patients’ condition?
  4. Has the doctor many operations during a week?
  5. Have you been at a surgical department?

Т: Let’s check up this task. (5 minutes)

Т: Look at the slide (Cлайд 10). Here you can see a table. Look through the text and find some word combinations there. I’ll give you 8 minutes on this task.
(Ученики выполняют задание)

Т: Let’s check up this task. (5 minutes)

Т: Look at the slide (Cлайд 11). Here you can see a text “THE OPERATION”. Look through the text and find some new words there. This text is your home task. Have you any questions. (2 minutes)

T:  We’ve talked quite a lot about surgical department today. It’s very pleasant to see that all of you like it and know something about it. I think that all of you enjoyed this lesson. Our lesson is over! Thanks a lot everybody! (Cлайд 12) (2 minutes)