Знатоки английского языка. 7-й класс

Разделы: Иностранные языки, Внеклассная работа

Класс: 7


Цель: задействовать учащихся в творческих заданиях на смекалку, скорость и знания, проявить интерес к участию в играх на английском языке.

Задачи:

  • побуждать детей к активному участию;
  • проявить интерес ребят к изучению английского языка и традициям англичан;
  • способствовать созданию положительных эмоциональных переживаний и сплочению детей в команды;
  • развить навыки самостоятельной работы и работы в группах.

Учителя: Калашникова И.Н. (teacher 1), Калашникова Ю.Н. (teacher 2).

Формы работы: индивидуальная, коллективная, групповая.

Оборудование: презентации Microsoft Point, карточки с заданиями, фломастеры, клей. Презентация

Ход мероприятия

Teacher 1: (слайд 1) Hello, everybody! We are glad to see you here today, dear students! It is unusual meeting because today we won’t teach you English but we offer to play different games in English.

Teacher 2: Now divide into 2 groups of 6 students. Think of the name of your command, discuss in your group and present them. We give you 1 minute. (Команды презентуют названия, учителя записывают их на доске)

Teacher 1: OK, let’s start. Round № 1. There will be special questions with different answers and you should choose the right variant. It is the only one. The team which give the right answer will take the special chip.

Teacher 2: This round is in Russian. Let’s do the warming-up. Look at the presentation and answer the questions in turn.

(слайд 2) 1. Кто был первым президентом США?

  1. А. Линкольн;
  2. Д. Вашингтон;
  3. Д. Буш;
  4. Д. Кеннеди.

(слайд 3) 2. Что, по английской традиции, привязывают к автомобилю новобрачных?

  1. запасную канистру с бензином;
  2. пустые консервные банки;
  3. детскую коляску;
  4. корзину цветов.

(слайд 4) 3. Австралийскую дикую собаку зовут…

  1. hot dog;
  2. sausage dog;
  3. dingo;
  4. nassie.

Teacher 1:

(слайд 5) 4. На чем сидит председатель британского парламента?

  1. на бочке с порохом;
  2. на мешке с шерстью;
  3. на бочонке с элем;
  4. на дубовом троне.

(слайд 6) 5. Поднятый флаг над Букингемским дворцом означает…

  1. в королевской семье родился ребенок;
  2. королева принимает высокопоставленных гостей;
  3. королева дома;
  4. у королевы день рождения.

(слайд 7) 6. По традиции, к чаю в Англии подают…

  1. блины с икрой;
  2. сэндвич с огурцом;
  3. пиццу;
  4. ножки Буша.

Teacher 2:

(слайд 8) 7. Часы на здании парламента в Лондоне называются…

  1. King Kong;
  2. Big Ben;
  3. Ben Nevis;
  4. Nessi.

(слайд 9) 8. Борис Беккер играет в…

  1. хоккей;
  2. теннис;
  3. футбол;
  4. шахматы.

(слайд 10) 9. Членом какого коллектива был Фредди Меркьюри?

  1. “Beatles”;
  2. ”London Symphony Orchestra”;
  3. “Queen”;
  4. “Guns’n’Roses”.

Teacher 1:

(слайд 11) 10. Halloween – это национальный праздник…

  1. Америки;
  2. Англии;
  3. Германии;
  4. России.

(слайд 12) 11. Великобритания – это…

  1. остров;
  2. полуостров;
  3. материк;
  4. группа островов.

(слайд 13) 12. Любимый вид охоты англичан – охота на…

  1. зайца;
  2. лису;
  3. медведя;
  4. кабана.

Teacher 2: Well done! The next round is called “Can you read Ancient Egyptian?”. Take cards # 2. Here you can see Ancient Egyptian riddle. Using the key above, decode the famous proverb. The winner will be the quickest command. Raise your hand if you are ready. (Слайд 14)

(Приложение 1) (THE KEY: Man fears time, yet time fears the pyramids)

Teacher 2: Who can translate this proverb?

Teacher 1: (слайд 15) Very good! The next round “Rhymes” is to find out how you know the English rules of reading. You should be quick and attentive! You have got a file # 3 with the words. Match the rhyming twins. For example, tick – pick. When you finish, raise your hand and read the rhymes.

(Приложение 2: 1 команда – fly-cry, their-there, rain-train, tray-day, sail-nail, neat-meat, hare-fair, joy-toy, cow-now; 2 команда – nose-rose, glue-blue, late-hate, gold-sold, son-sun, soon-moon, stain-lane, made-maid, word-bird, bread-head)

Teacher 2: (слайд 16) Excellent! The another task is to fill in the blankets of the snake word which begin with the last letter of previous word. You also have file # 4 with the words in it. Put the words in the correct order to complete the snake. Look at the example (учителя показывают пример).

(Приложение 3: у первой команды карточки со словами – rose, eat, tall, library, yellow, weak, kangaroo, orange, expect, typist, tear, round, dear, rock, kite, expensive; у второй команды - read, dull, love, ears, sight, true, excellent, twelve, each, hello, opportunity, yard, donkey, yes, strong, giraffe)

Teacher 1: Ok. And now we need one student from each command. (команды выбирают по одному участнику) Take the cards. Here is a special task for you. You should read the sentences, match them to the pictures and label pictures with adjectives as in the example.

Teacher 2: (слайд 17) While our participants are doing the task, we have another round – round # 5. At the presentation you can see some words. Name the professions which you associate with them. For example, taxi – taxi driver. Work in turn.

(В презентации следующие слова: concert (singer), paints (artist), music (composer), theater (actor), book (writer), school (teacher), space (spaceman), stadium (sportsman), office (secretary), police station (police officer), hospital (doctor), laboratory (scientist).

Teacher 1: (слайд 18) Take file # 5. The last task is to fill in spidergram “School” with different words which concern to School Things, Subjects and Classroom. Complete it with the words you know. The winner will be a command which have more words. You can see the example of spidergram at the presentation.

Teacher 2: Let’s see our results. (команды подсчитывают фишки, называют результаты. Победители и лауреаты награждаются дипломами) (Приложение 4)

Teacher 1 & 2 (слайд 19) (этап рефлексии): (Приложение 5)

1. Какие чувства и ощущения возникали у вас во время работы над заданиями?

2. Каковы ваши главные результаты сегодня? Благодаря чему вам удалось их достичь?

3. Какие трудности встретились во время выполнения заданий и как вы их преодолели?

4. Что понравилось больше всего?

(Слайд 20)